ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Δευτέρα, 6 Σεπτεμβρίου 2010

π. Σεραφείμ Ρόουζ: η ώρα του Λευκού Ανθρώπου


"Ξέρεις για ποιο λόγο είμαι στο Σαν Φρανσίσκο; Επειδή θέλω να μάθω ποιος είμαι και ποιος είναι ο Θεός. Εσύ θέλεις να τα μάθεις αυτά; Για μένα, αυτά είναι τα μόνα πράγματα που με νοιάζει να μάθω".
(φοιτητής Ευγένιος Ρόουζ, μετέπειτα π. Σεραφείμ Ρόουζ)






Επιτέλους, ήρθε η ώρα ο λευκός άνθρωπος της Αμερικής (που πήγε εκεί ως κατακτητής και απελπισμένος μετανάστης) να δώσει τον πρώτο καρπό στην παγκόσμια Ορθόδοξη Εκκλησία. Πρόκειται για τον π. Σεραφείμ Ρόουζ (1931-1982), κατά κόσμον Γιουτζήν Ντένις Ρόουζ, από το Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας, που ταξίδεψε σε μακρύ και επώδυνο δρόμο μέχρι να βρει στην Ορθοδοξία αυτό που αναζητούσε.
Προικισμένος, ευφυής, ωραίος, όχι πλούσιος, άριστος μαθητής με πολλές υποτροφίες, αλλά πρόωρα ώριμος, μοναχικός και στοχαστικός, ο Γιουτζίν (Ευγένιος) ήταν ένα κολεγιόπαιδο μεσοαστικής προέλευσης, που έμοιαζε να βγήκε από τον «Κύκλο των Χαμένων Ποιητών»… Ανήσυχος και πνευματικά διψασμένος μέχρι αίματος, πέρασε από τη φιλοσοφία, την αθεΐα, το μπητνίκ και κατέληξε στο βουδισμό ζεν. Πτυχιούχος των Ασιατικών Γλωσσών στην Ακαδημία Ασιατικών Σπουδών του Σαν Φρανσίσκο και μάστερ στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, υπήρξε μαθητής και συνεργάτης του καθηγητή Τζι Μινγκ Σιεν, τον οποίο βοήθησε να μεταφράσει το Ταό Τε Κινγκ και άλλα κλασικά έργα από τα αρχαία κινεζικά.

[Σημ. "Νεκρού": προσθέτω ότι απέρριψε την ακαδημαϊκή καριέρα, γιατί αηδίασε με το πανεπιστημιακό σύστημα και έπιασε δουλειά σα γκαρσόνι (*). Προσθέτω επίσης ότι, κατά την εποχή της μεγάλης πάλης του με τη συντηρητική ηθική και τη δήθεν "αλήθεια" της αμερικάνικης κοινωνίας, υπήρξε & ομοφυλόφιλος. Ας μη σκανδαλιστούν οι πιστοί αδελφοί που το μαθαίνουν, αν δεν το ήξεραν. Δε σημαίνει ότι συνέχισε να κάνει ομοφυλοφιλικό σεξ και ως ορθόδοξος μοναχός και ιερέας (άλλωστε ρητά αναφέρεται ότι εγκατέλειψε την ομοφυλοφιλία όταν έγινε ορθόδοξος). Ο π. Σεραφείμ ενσάρκωσε με τον καλύτερο τρόπο τα ιδεώδη του μοναχικού βίου, όπου μοναχός = απουσία σεξ (ούτως ή άλλως) και μοναχισμός = "σταύρωση" του χτεσινού εαυτου μας και των παθών μας και αγώνας για εκτόξευση προς το Θεό, μέσω της αγάπης φυσικά. Τα τεκμήρια της αγιότητάς του είναι πάρα πολλά, όπως γράφεται και παρακάτω].



Από δημοσίευση του άρθρου του "Η αποκάλυψη του Θεού στην ανθρώπινη καρδιά", εδώ.
 
Μετά από σοβαρή μαθητεία στις ανατολικές παραδόσεις, ασπάστηκε την ορθοδοξία, λόγω του συγκλονιστικού αισθήματος που ένιωσε την πρώτη φορά που παρακολούθησε τη θεία λειτουργία του ρωσικού ναού της Θεοτόκου (παλιού καθεδρικού) στο Σαν Φρανσίσκο. Ωστόσο η μεταστροφή του δεν ήταν ραγδαία και ενθουσιώδης, αλλά σταδιακή και προσεχτική. Επέλεξε το μοναχικό βίο παίρνοντας το όνομα του Ρώσου αγίου του 19ου αιώνα Σεραφείμ του Σάρωφ, μελέτησε βαθύτατα κι έζησε σε μια καλύβα στα δάση του Νόουμπλ Ριτζ, στη βόρεια Καλιφόρνια. Υπήρξε δε και πνευματικό παιδί του γίγαντα της φιλανθρωπίας με την παιδική ψυχή αγίου Ιωάννη Μαξίμοβιτς του Θαυματουργού (1896-1966), ενός παγκόσμιου αγίου, που το άφθαρτο σώμα του βρίσκεται στο Σαν Φρανσίσκο.
Δυο από τα έργα του, που κυκλοφόρησαν παράνομα και στην Ε.Σ.Σ.Δ. κι έχουν μεταφραστεί ακόμα και στα μαλαγιαλάμ της νότιας Ινδίας, κυκλοφορούν και στα ελληνικά: «Η ορθοδοξία και η θρησκεία του μέλλοντος» (ο διάλογος της ορθοδοξίας με τη πανθρησκειακή πνευματικότητα της Νέας Εποχής, που ανακατεύει διαλογισμό και άλλες ασιατικές πρακτικές και διδασκαλίες με δυτικό μυστικισμό [ολόκληρο εδώ]) και «Η ψυχή μετά το θάνατο – Οι μεταθανάτιες εμπειρίες στο φως της ορθόδοξης διδασκαλίας», που πραγματεύεται ένα θέμα πολύ γνωστό και συζητούμενο σήμερα. Και τα δύο έχουν εκδοθεί από την Αδελφότητα του Αγίου Γερμανού της Αλάσκας, στην Πλατίνα της Καλιφόρνιας, που ο π. Ρόουζ ήταν ένας από τους ιδρυτές της. Η ίδρυση της Αδελφότητας του Αγίου Γερμανού ευλογήθηκε με επιστολή από τον μέγα Γέροντα της εποχής μας π. Σωφρόνιο Σαχάρωφ, και φυσικά από τον άγιο Ιωάννη Μαξίμοβιτς.



 
Στα γραπτά του φαίνεται πως η ορθοδοξία δεν είναι μια δογματική αγκύλωση, αλλά μια παγκόσμια διδασκαλία βασισμένη σε γνήσιες και επαληθευμένες πνευματικές εμπειρίες. Άλλωστε ο ίδιος, αν και ποτέ δε νόθευσε την ορθοδοξία ούτε «αλληθώρισε» πουθενά, σε ιστορικό επίπεδο εκτιμούσε τη γνήσια σκέψη όλων των πολιτισμών, ιδιαίτερα της Κίνας (ταοϊσμό και κομφουκιανισμό). Βλ. το άρθρο του The Chinese Mind, που προήλθε από ένα ειδικό μάθημα στον Άγιο Γερμανό το 1981 και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό The Orthodox Word το 1991. «Όταν γίνεσαι χριστιανός» έλεγε, «καμιά πραγματική αλήθεια που είχες διδαχτεί μέχρι τότε δεν χάνεται».
[Σημείωση "Νεκρού: έτσι, με βάση τις δικές του σημειώσεις, ο π. Δαμασκηνός Κρίστενσεν (βλ. παρακάτω) έγραψε τη σπουδαία μελέτη Crist the Eternal Tao, την οποία βλ. στα ελληνικά εδώ].
Όταν, το 1991, μέλη της Αδελφότητας του Αγ. Γερμανού επισκέφτηκαν το μεγάλο ρωσικό μοναστήρι της Όπτινα, που είχε πρόσφατα λειτουργήσει ξανά ως μοναστήρι, είδαν αναρτημένο στο ιστορικό κελί του αγίου στάρετς Αμβροσίου ένα πορτρέτο του π. Σεραφείμ, ο οποίος εθεωρείτο από τους μοναχούς της Όπτινα στυλοβάτης της παράδοσής τους, ενώ οι εκδόσεις της Αδελφότητας του Αγ. Γερμανού για τους αγίους γέροντες της Όπτινα τους είχαν βοηθήσει να ανασυστήσουν τις αρχές της μονής τους (βίος π. Σεραφείμ, τόμ. Β΄, σελ. 454-455).
Ο π. Σεραφείμ κοιμήθηκε σε ηλικία 48 ετών μετά από μια σύντομη αλλά εξαιρετικά βασανιστική ασθένεια και, μετά την κοίμησή του, έχουν σημειωθεί πολλά περιστατικά που φανερώνουν την αγιότητά του (δεν έχει αναγνωριστεί επίσημα, γιατί είναι πολύ νωρίς). Στο τελευταίο κεφάλαιο της βιογραφίας του αναφέρονται αρκετά [Σημ. "Νεκρού": βλ. και ένα εξαιρετικά σημαντικό εδώ].



 
Η βιογραφία του έχει γραφτεί από τον ιερομόναχο Δαμασκηνό Κρίστενσεν (πρώην βουδιστή Αμερικανό, που μεταστράφηκε στην Ορθοδοξία) και έχει εκδοθεί σε τρεις τόμους, που όμως κυκλοφορούν ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλο. Ιδίως ο πρώτος τόμος, που περιγράφει την πορεία του π. Σεραφείμ από την απόλυτη άρνηση του Θεού προς την Ορθοδοξία, είναι, κατά τη γνώμη μου, ένα από τα σημαντικότερα χριστιανικά αναγνώσματα των τελευταίων δεκαετιών. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μυριόβιβλιος.


(*) π. Δαμασκηνός, Πατήρ Σεραφείμ Ρόουζ, Η ζωή και τα έργα του, τ. Α΄, σελ. 225. Το motto, στην αρχή του παρόντος, είναι από το ίδιο, σελ. 105.
Προσυπογράφω επίσης και το ακόλουθο τροπάριο προς τιμήν του αγίου, από εδώ:
Τον συνάναρχον Λόγον. Ήχος πλ. α΄.
Τω Σεραφείμ της Πλατίνης ευηκοήσωμεν, όστις, φερώνυμος ρόδων, άρωμα πνέει Θεού και ως ρόδον παραδείσου νυν εξήνθησεν. Ος, εκ βορβόρου των παθών ανεδύθη καθαρός ως τίμιος μαργαρίτης και συνειδήσεις πυρσεύει πυρσώ ρημάτων και δογμάτων Χριστού.

26 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Στην ορθοδοξία έχουμε πληθώρα αγίων που έρχονται από αμαρτωλό παρελθόν. Το Βάπτισμα τους καθαρίζει από κάθε αμαρτία και η Εξομολόγηση είναι η διαρκής μετάνοια που πρέπει να βιώνει ως αλλαγή σκέψης και ζωής ο κάθε πιστός.

Ανώνυμος είπε...

Υπέροχο κείμενο! Εξαιρετικό blog! Με βοήθησε πολύ!!! Να σε έχει ο Ιησούς μας πάντα καλά!

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Ευχαριστώ, επίσης. Οι πρεσβείες των αγίων μας να σας συνοδεύουν.
Τα περισσότερα κείμενα εδώ πάντως - όπως και αυτό το post - δεν είναι παρά αναδημοσιεύσεις από άλλους, πραγματικά καλούς, ιστότοπους.

σαμ είπε...

πατηρ σεραφειμ ροουζ.ενας συγχρονος ιερος αυγουστινος.να εχουμε την ευλογια του

Ανώνυμος είπε...

απο που προκυπτει οτι ο Αγιος ητανε ομοφυλοφιλος;

Υπαρχει καποια παράγραφο; Απο βιογραφια του; καποια μαρτυρια;

Δεν ειναι ντροπή να πουμε την πηγη μας. Εδω δεν ντρεπομαστε να καταγγείλουμε τον Αγιον δημοσια - σας ακουμε λοιπον...

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Προκύπτει από αυτό το βιβλίο, όπου δημοσιεύονται και επιστολές του, όπου φαίνεται:
http://oodegr.co/oode/biblia/kritiki/serafim_rouz_1.htm
Προσωπικά, το έμαθα πρώτη φορά από το βιογραφικό του π. Σεραφείμ στην αγγλική Βικιπαίδεια. Αιφνιδιάστηκα. Μετά το επιβεβαίωσα και από αλλού.
Ο π. Δαμασκηνός, ο βιογράφος του, έχει πει ότι δεν το ανέφερε ρητά για να μην προκαλέσει σκάνδαλο. Το συμπεριέλαβε στη γενική αναφορά του ότι ο π. Σεραφείμ, πριν γίνει ορθόδοξος, ζούσε αμαρτωλή ζωή και ένιωθε σα να ήταν στην κόλαση.
Τον άγιο δεν τον καταγγέλλουμε σε καμία περίπτωση. Προς τιμήν του είναι αυτή η μετάνοια και η μεταστροφή. Το γράψαμε μόνον επειδή είναι πλέον γνωστό και έχουμε ήδη δει να το χρησιμοποιούν αθεϊστές για να σκανδαλίσουν. Καλύτερα λοιπόν να το αναφέρουμε εμείς, με το σωστό τρόπο, παρά οι "απέναντι" με τον λάθος τρόπο.
Σας ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Καταρχην ευχαριστώ για την ενημερωση.

Απο εκει και περα ομως τιθεται άλλο θεμα - δεν ειναι η πρώτη φορα που απο υπερβάλλων ζήλο ξεπερνάτε τις κοκκινες γραμμές.
ο Χριστιανός οφειλει να ειναι ευαισθητος.

Σε τι οφελει να τονιζουμε αν ο ταδε αγιος - προσφατος- ητανε Ομοφυλοφιλος - και μαλιστα ενεργός;

Κυριες που περιφερονται σε αλλα ιστολογια, καμαρωνουνε, ξανά και ξανα, οτι ο ταδε αντρας αγιος ητανε γκευ!

Δεν σας χτυπαει το καμπανάκι της ψυχολογικης ερμηνειας;

Αφενος:
στηριζονται σε εσας ως πηγή!
Αφου το ειπε ο Νεκρος για τον Κοσμο, ετσι θα ητανε, γκευ θα ητανε ο ταδε αγιος, αυτο ειναι σιγουρο.

ΑΦετερου:
Ως περιφερομενες κυριες - οι οποιες εχουνε και θεολογικη άποψη - ας το καταπιούμε και αυτό -

δεν θα ητανε πιο χρησιμο να ασχοληθουνε με τα ΛΑθη του Φεμινισμου και τα ατοπήματα της συγχρονης μοντερνας αθεης και αθρησκης γυναικας...
..απο το να τονιζουνε ξανα και ξανα, απειρες φορες, σε καθε σχετικο κειμενο, οτι ο ταδε αγιος ητανε γκευ, διοτι το διαβασανε στο Νεκρο για τον κοσμο;

Ο αγιος ειχε σαρκικα παθη, δεν αρκει;
ή πιστευετε τωρα οτι οι γκευ θα σταματήσουνε να οργανωνουνε παρελασεις και θα πουνε: αφου ο ταδε αγιος απο γκευ αλλαξε, άρα θα αλλαξουμε και εμεις;

Μας λειπει η ευαισθησια - μας λειπουνε ολα - κατα τα άλλα - ΓΕΝΙΚΑ ΜΙΛΑΩ - φανταζομαστε οτι υπερασπιζομαστε την Ορθοδοξη Πιστη!

Πες σε μια γυναικα ποιος ειναι γκευ - και θα το μαθει ολος ο κοσμος - δεν κρατιεται απο την χαρα της!

Αλλα ειπαμε: απο ψυχολογικες ερμηνειες εμεις οι ορθοδοξοι χριστιανοι δεν εχουμε ιδεα - τουλαχιστον να ειχαμε απο τα υπολοιπα;

Ευχαριστω για την φιλοξενία!

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

"Ενεργός ομοφυλόφιλος" δεν γράφουμε εμείς.
Παρακαλώ, μη σκανδαλίζεστε.
Δεν ξέρω αν κάποιοι με χρησιμοποιούν ως πηγή τόσο, ώστε να προκαλείται σύγχυση, αλλά ότι ο π. Σεραφείμ υπήρξε ομοφυλόφιλος ΠΡΙΝ τη μετάνοιά του δεν είναι δική μας άποψη, αλλά γεγονός. Επαναλαμβάνω, καλύτερα να το πούμε εμείς παρά να το μάθουμε από τους εχθρούς της πίστης.
Ο άγιος δεν ήταν γκέυ. Μετανόησε, πώς το λένε; Άλλαξε ζωή.
Έχουμε αγίους που υπήρξαν κάποτε ληστές, φονιάδες, διώκτες των χριστιανών κλπ. Όλα αυτά φανερώνουν και ότι ένας βαρέως αμαρτωλός μπορεί να μετανοήσει.
Η περίπτωση του π. Σεραφείμ φανερώνει, εκτός των άλλων, και ότι ένας ομοφυλόφιλος μπορεί να μετανοήσει και να γίνει άγιος. Δεν είναι ωραίο και ενθαρρυντικό αυτό για όλους και προπαντός για τους ίδιους τους ομοφυλόφιλους;
Αν περνάμε τις κόκκινες γραμμές, όπως είπατε, συγχωρέστε μας. Ό,τι γράφουμε είναι για να ωφελήσουμε εαυτούς και αλλήλους. Αυτό όμως ενέχει και κινδύνους. Οτιδήποτε μπορεί να παρερμηνευτεί και να χρησιμοποιηθεί για κακό, όταν υπάρχει κακή πρόθεση και σκοπιμότητα.
Η Ορθοδοξία είναι ριψοκίνδυνη. Ένα κλικ αρκεί για να παρερμηνευτούν τα πάντα. Αυτή όμως εδώ η γωνιά, ταπεινά το γράφω, είναι για εκείνους που αναζητούν χωρίς να παρερμηνεύουν. Τι άλλο να κάνουμε;
Σφάλλω; Ίσως. Πρέπει να κλείσει το blog; Ίσως. Τι άλλο να πω;
Εύχομαι απλώς ο τελικός απολογισμός να είναι προς ώφελος όλων.

Ανώνυμος είπε...

Το "ενεργος γκευ" το γραφει η σελιδα που παραπέμπεται.

Τελικα δεν διαβαζουμε τι συστήνουμε στους αναγνωστες μας;

http://oodegr.co/oode/biblia/kritiki/serafim_rouz_1.htm

Μαλιστα την πληροφορια αυτην την ΕΧΟΥΜΕ παλι ΟΛΩΣ ΤΥΧΑΙΑ ΑΠΟ ΓΥΝΑΙΚΑ - απο την ΑΝΙΨΙΑ ΤΟΥ!

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Ξέρω πολύ καλά ότι η άλλη σελίδα γράφει τον όρο. Είπα ότι δεν τον γράψαμε εμείς.
Συμπεραίνω πάντως ότι αμφισβητείτε ότι ο π. Σεραφείμ ήταν ομοφυλόφιλος. Αν το τεκμηριώσετε - και τεκμηριώσετε ότι είναι πλαστά τα γράμματά του που παρατίθενται στο βιβλίο - έχει καλώς.

Υπενθυμίζω τα λόγια του άρθρου:

Δεδομένης της φύσης ορισμένων «αποκαλύψεων», υπάρχει μια σχετική ανησυχία πως ορισμένοι ίσως χρησιμοποιήσουν το βιβλίο αυτό για να δημιουργήσουν σκάνδαλο. Και ενώ ο π. Σεραφείμ δεν έχει διακηρυχθεί ως άγιος, υπάρχουν πολλοί εν ζωή οι οποίοι μπορούν να μας βεβαιώσουν για την ευσέβεια και την αγιότητά του.
Αντί λοιπόν να επιδιώκουμε την δημιουργία σκανδάλου, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσουμε το παράδειγμά του, όπως εκείνο της Οσίας Μαρίας της Αιγύπτιας και του Αγίου Μωυσέως του Αιθίοπα, προκειμένου να δίνουμε θάρρος σε όλους τους Χριστιανούς στις δικές τους πάλες και να γνωρίζουν πως η αμαρτία παραμορφώνει τον αυθεντικό άνθρωπο, που μπορεί να γίνει πάλι ολόκληρος με την χάρη του Θεού.
Αν κάποιος ήδη γνωρίζει κάτι από την ζωή και τα έργα του π. Σεραφείμ, το βιβλίο αυτό προσθέτει μια επί πλέον διάσταση στην γνώση μας γι’ αυτόν, η οποία εμπνέει αρκετά. Άνθρωποι που παλεύουν με πάθη όμοια με εκείνα που έπρεπε να πολεμήσει ο π. Σεραφείμ θα βρουν ελπίδα και φως σε αυτό το βιβλίο...

***

Επίσης, αν θέλετε, διαβάστε και:
http://en.wikipedia.org/wiki/Seraphim_Rose
Ευχαριστώ και πάλι και, παρακαλώ, δε χρειάζετε να είστε επιθετικός.
Ο Θεός μαζί σας.

Ανώνυμος είπε...

ΜΠορείτε να δειξετε ανοχή και συγχωρητικότητα στην όποια επιθετικότητα μου!

Αυτα δεν διδασκουνε τα Γεροντικά και οι Βίοι Αγιων που μελετάτε και δημοσιεύετε;

Ή κανω και εδω λαθος;

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Με συγχωρείτε, αδελφέ.
Έχετε δίκιο.
Ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Και εσυ έχεις στο εξης σημειο δίκαιο - όταν γραφεις:

"Η περίπτωση του π. Σεραφείμ φανερώνει, εκτός των άλλων, και ότι ένας ομοφυλόφιλος μπορεί να μετανοήσει και να γίνει άγιος. Δεν είναι ωραίο και ενθαρρυντικό αυτό για όλους και προπαντός για τους ίδιους τους ομοφυλόφιλους;"

Άλλο ομως αυτό, και άλλο οι 'θεολογουσες κυρίες' σε ορθοδοξα ιστολογια να τονιζουνε ξανα και ξανά ποιοι άγιοι ησαν γκευ!

Δεν διαβαζουμε τους βιους των Αγιων για να φτιαξουμε μια λιστα και να την δημοσιεύσουμε!
Μηπως να δημοσιεύσουμε και τι ακριβως κάνανε οταν ησαν γκευ;

Εδω ειναι η ενσταση μου.

Στα υπόλοιπα καλη συνεχεια Νεκρε για τον Κοσμο.

Χριστός Ανέστη!

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Ευχαριστώ.
Αληθώς ανέστη!

Ανώνυμος είπε...

Χριστός Ανέστη ! Δέν είμαι ο κύριος/α με τόν οποίο έχετε διάλογο ,είναι τό πρώτο σχόλιό μου Όλα αυτά στά οποία μας παραπέμπετε δέν παραθέτουν τις επίμαχες επιστολές Εφ'όσον όμως τό υποστηρίζετε θά ήταν καλό νά μας τις παρουσιάσετε Εάν υπάρχουν ο μόνος που μπορει νά εγκρίνει την αυθεντικότητά τους είναι ο ίδιος ο π. Δαμασκηνός

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Ωραία. Ευχαριστώ για το σχόλιό σας.
Αν ήταν αμφισβητούμενες επιστολές, θα είχαμε δει στο Διαδίκτυο διάψευση από τον π. Δαμασκηνό και γενικά από τους φίλους του π. Σεραφείμ. Κάτι τέτοιο όμως δεν έχουμε δει.
Εκτός αυτού, αυτή είναι η διεύθυνση της Ι. Μ. του Αγίου Γερμανού, όπου μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να επικοινωνήσει με τον π. Δανασκηνό, με email ή και τηλεφωνικώς, και να τον ρωτήσει σχετικά:
http://sainthermanmonastery.org/
Αφού θέτετε το θέμα τόσο επιτακτικά, θα στείλουμε κι εμείς mail. Αν έχουμε απάντηση, θα τη δημοσιεύσουμε.
Ευχαριστώ και πάλι. Ο Θεός μαζί σας.

Ανώνυμος είπε...

Καποιοι σχολιαστες / σχολιαστριες σε αλλο ορθοδοξο ιστολογιο παραπονέθηκαν οτι δεχονται επιθεση.

Στο μεταξυ ο ιστολογος του ιστολογίου εκεινου διαγραφει τα πιο σημαντικά σχόλια 'εναντίον τους'!

Τι σημαινει αυτό στην πραξη;
Ενω περνάνε μονο τα ανωδυνα σχολια, μιλανε για επιθεση.
Δηλ αν περνουσανε ολα τα σχολια τότε τι θα κάνανε;

Υ.Γ.:
Θελω να πω, οι Ιστολογοι, για να ειναι δικαιοι, δεν θα πρεπει να επιτρεπουνε και την αλλην πλευρα να εκφραστει;
Δηλ μονο οι κολλητοι και οι φιλοι ενος Ιστολογου θα εχουνε αποψη;

Αυτο δεν το γραφω για τον Νεκρο για τον Κοσμο, τα λεω ομως στην πεθερά , να τα ακουσει η νυφη!

Αντι λοιπον να 'απειλουνε' με αποχωρηση, καλα θα κανανε να γραψουνε στον Ιστολογο και να του πουνε: "σε παρακαλουμε, δημοσιευσε ολα τα σχολια, και οχι μονο εκεινα που με συμφερουνε"!

Λεπτες σκεψεις να μου πεις, εδω δεν προσεχουμε άλλα, αυτα θα σκεφτουμε;

Ανώνυμος είπε...

Σεβαστέ ιστολόγε σας ευχαριστώ για την ωραία καί ρεαλιστική αντιμετώπιση Δέν κάνουμε κανένα κακό την αλήθεια ζητάμε Στό άλλο ιστολόγιο, που δόθηκε η αφορμή γι'αυτή την κουβέντα, μέ το που είπαμε για πηγές άρχισε μία κυρία νά μας κάνει ψυχανάλυση για νά βρεί τον φαρισαίο που κρύβεται μέσα μας Ο θεός ας την ελεήσει την ψυχούλα !Εν πάση περιπτώσει αρκετά Δέν θά απευθυνθούμε στόν π. Δαμασκηνό ούτε τό σχετικό βιβλίο θά πάω να αγοράσω έτσι από μία περιέργεια Όλα που ελέχθησαν απλώς τά καταγράφω στό μυαλό μου ούτε τά υιοθετώ, ουτε τά απορρίπτω, βάζω απλώς πολλά ερωτηματικά --εφ'όσον δέ έχω δεί ουτε κάν τί γράφει τό σχετικό βιβλίο--μέχρι νεωτέρας εκδοχής του θέματος Τά πάντα μπορούμε νά αμφισβητήσουμε εκτός του ότι ο π.Σεραφείμ Ρόουζ είναι άγιος με εμφανή σημεία αγιότητος καί προσωπικά πολύ τόν έχω αγαπήσει Σάς ευχαριστώ νά είστε καλά Χριστός Ανέστη
Υ.Γ. Θά είχα την γνώμη νά μήν παράσχετε κόπους στόν π. Δαμασκηνό Απλώς ενημερώστε τον οτι γίνεται αυτή η κουβέντα καί άς πράξει μόνος του ό,τι νομίζει χωρίς καμμία πίεση

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Ευχαριστώ κι εσάς και όλους τους αδελφούς που άνοιξαν αυτή τη συζήτηση ή συμμετείχαν σ' αυτήν.
Όλοι κάποιους πληγώνουμε και εμάς κάποιοι μας πληγώνουν. Ας είμαστε όλοι συγχωρημένοι μεταξύ μας κι από το Θεό, παρακαλώ...
Την ευχή του αγίου π. Σεραφείμ και όλων των αγίων ας έχουμε κι εμείς και όλοι οι αδελφοί μας, και ας έχουμε τη βοήθειά του για να αγωνιστούμε κατά των παθών μας, όποια κι αν είναι.

maria.p. είπε...

Χριστός Ανέστη, αγαπητέ αδελφέ. Αναγκάζομαι να απαντήσω στον σχολιαστή σας 3.24, γιατί αυτά που λέει, δεν ισχύουν.Ξεκίνησε αυτή η συζήτηση στο ιστολόγιο "Αμέθυστος" και κάποιοι άνθρωποι μας ρώτησαν αν είχαμε μια τέτοια περίπτωση στο περιβάλλον μας, αν θα τον ρίχναμε στην πυρά.Εγώ ανάμεσα στα άλλα ανέφερα τον π. Σεραφείμ Ρόουζ και όταν ζητήθηκαν από τον σχολιαστή σας οι πηγές, τις έδωσα χωρίς να γράψω τίποτα άλλο.
Την επόμενη μέρα μου ζήτησε διευκρινήσεις και πάλι του έδωσα χωρίς να πω τίποτα περισσότερο.
Στη συνέχεια γράφτηκαν εδώ τα σχόλια από κάποιον άλλο, στον οποίο απάντησα αναφέροντας και τον Φαρισαίο ως παράδειγμα υποθετικής αναμαρτησίας, (που είναι η μεγαλύτερη αποθάρρυνση για τον άνθρωπο που θέλει να αλλάξει), χωρίς φυσικά αυτό να συνδέεται με κανένα σχολιαστή!

Παρακαλώ πολύ, όποιος θέλει μπορεί να δει την ανάρτηση στον "Αμέθυστο" με τα σχόλια και ας βγάλει μόνος του τα συμπεράσματά του.

amethystosbooks.blogspot.gr/2015/04/blog-post_552.html

Σας ευχαριστώ πολύ, και συγγνώμη για την αναστάτωση.
Εξάλλου έχω ήδη ζητήσει συγγνώμη σε όσους ενοχλήθηκαν με αυτό που είπα για τον π.Σ. Ρόουζ, αλλά θεωρούσα ότι είναι κάτι γνωστό, και ήθελα ακριβώς να τονίσω την μεγάλη αξία της μετάνοιας, και να ενθαρρύνω τους ανθρώπους που έχουν αυτό το πάθος.

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Δημοσιεύω το σχόλιο της αγαπητής (άγνωστης σε μένα) αδελφής, όπως δημοσίευσα και τα προηγούμενα.
Ευχαριστώ όλους για την εμπιστοσύνη σας, η οποία με τιμά. Ο Θεός να είναι μαζί σας/μας πάντα.
Τώρα όμως συγχωρέστε με, αλλά επειδή η συζήτηση τείνει να καταλήξει σε προσωπική διαμάχη, δεν θα δημοσιεύσω άλλα σχόλια, εκτός αν κάποιος έχει να προσθέσει κάποια ουσιαστική πληροφορία (και όχι μόνο άποψη) για το θέμα.
Αν, πρώτα ο Θεός, επικοινωνήσουμε με τον π. Δαμασκηνό, χωρίς να τον στενοχωρήσουμε φυσικά, θα το γράψω.
Χριστός ανέστη, χαρά μου!
Δόξα τω Θεώ. Δόξα τω Θεώ.
Και με αυτό κλείνουμε. Ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Ἀγαπητὲ Νεκρέ,

Καὶ μέσα στὸν χῶρο τῆς Ὀρθοδοξίας ἔχουν μπεῖ διάφοροι "πολὺ καλοὶ χριστιανοὶ" θὰ ἔλεγα "χριστιανικώτεροι" τοῦ Χριστοῦ ἢ τῶν ἁπλῶν πιστῶν ποὺ καλόπιστα καταλαβαίνουν τὶ θελεις νὰ πῆς καὶ νὰ προβάλης μέσω τοῦ διαδυκτιακοῦ σου χώρου. Κρίμα!!! αὐτοὶ εἶναι ποὺ διαστέφουν τὸ μήνυμα τοῦ Χριστοῦ μας καὶ καταντοῦν τὴν ἐξ ἀποκαλύψεως ἀλήθεια σὲ καθαρὸν προτεσταντισμό, βλεπε θεοῦσες, θεούσοι, ὀργανώσεις κτλ. Ὁ ὀρθόδοξος εἶναι ἀναρχικὸς, μὲ τὴν καλήν ἔννοια, ὅπως λέει κι ὁ π. Κουστένης. Ἐπ'οὐδενὶ λόγω νὰ μὴν κλείσης τὸ μπλόγκ!!!! ποὺ τόσο βοηθάει τὸν νεοέλληνα σὲ ὅλον τὸν κόσμο. Ἄν κάποιοι-ες ἐθίχθησαν, γιατὶ στὸν προτεσταντισμὸ δὲν σηκώνουν τέτοια περὶ μετάνοιας καὶ βρώμικης βιοτῆς παρελθόντων ἐτῶν, εἶναι δικὸ τους πρόβλημα. Ὠφήλεις νὰ μείνης γιὰ αὐτοῦς ποὺ καταλαβαίνουν καὶ ἀφουγκράζονται τὰ πράγματα πίσω ἀπὸ τὴν κουρτίνα, κι ὄχι γιατὶ προσεβλήθη ἡ ἀνώμαλη ἡθικὴ κάποιων.

Νἄσαι καλὰ καὶ συνέχισε!!!

Ἑνας φίλος σου..

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Αγαπητέ αδελφέ,
Ευχαριστώ θερμότατα. Μακάρι, με την ευχή του Κυρίου, να βοηθάμε κάπως τους αδελφούς μας, αλλά και τις δικές μας ψυχούλες.
Κλείνουμε, εννοούσα το σχόλιο και τη συζήτηση, όχι το μπλογκ. Αν και κάμποσες φορές έχω πει ότι θα το κλείσω και συχνά φλερτάρω με την ιδέα. Έχει ο Θεός.
Ευχαριστώ και πάλι. Ο Θεός μαζί σας.

Stelios P. είπε...

Το αν αληθεύει το ότι ΠΡΙΝ την μεταστροφή του ήταν ομοφυλόφιλος αυτό είναι ενα φανταστικό και αναπάντεχο νέο γιατι! Γιατί δίνει την απέραντη αγάπη και φιλανθρωπία και ευσπλαχνία του Θεού. Όπως όλους τους ανθρώπους αν μετανοήσουν πραγματικά τους συγχωρεί, έτσι και τον π. Σεραφείμ Ρόουζ όχι μόνο έκανε αυτό αλλά τον "ανέβασε ακόμη και ψηλά".
Η Ορθοδοξία δείχνει άλλη μια φορά οτι δεν βασίζετε στον στεγνό Δυτικό ηθικισμό και στον ρατσισμό και ότι ο πιο αμαρτωλός άνθρωπος στον κόσμο, μπορεί με την μετάνοια και βοήθεια τής του Τριαδικού Θεου να φτάσει την Θέωση!
Όσοι είναι κακοπροαίρετοι δικό τους πρόβλημα ούτως η άλλος ο κακοπροαίρετος ψάχνει τέτοιες καταστάσεις.

Φώτης Παλαμίδας είπε...

Νεκρέ συνέχισε εσύ την δουλειά σου, και άσε τους άλλους να συνεχίσουν και αυτοί την δική τους. Είναι ολοφάνερο πως αυτή η αναφορά έγινε για να τονισθεί η αξία της μετανοίας στην ορθόδοξη ζωή και όχι κάτι διαφορετικό.Οπότε δεν έχει σημασία να αναρωτιόμαστε τόσο έντονα αν αληθεύει κάτι τέτοιο, αλλά να έχουμε τα σωστά κριτήρια, ώστε ακόμη και ψέμματα να λέει κανείς εμείς να τα χρησιμοποιούμε... προς όφελός μας.(προφανώς και δεν εννοώ να πιστεύουμε ότι ακούμε αδιάκριτα, αλλά να μην φτάνουμε και στο άλλο άκρο.)Ο Θεός μαζί σου και με όλους μας.

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Σας ευχαριστώ. Δε θέλω να το συνεχίσουμε αυτό το θέμα.
Προσωπικά, κανείς δεν με πρόσβαλε (ούτε, νομίζω, τον π. Σεραφείμ), αντιθέτως χαίρομαι για την εκτίμηση όλων σας.
Ας έχουμε όλοι τις ευχές του οσίου αγωνιστή π. Σεραφείμ Ρόουζ και όλων των αγίων.