ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012

"Εις Όρος μικρόν": ταινία για το μοναχισμό




Ο αετός μού έφερε ένα ψάρι κι έβγαλα τη μέρα...
Σέρβος δημοσιογράφος ασκητής σε σπήλαιο του Αγίου Όρους

Του Γιώργου Θεοχάρη

Ο ΕΡΗΜΙΤΗΣ π. ΣΕΡΑΦΕΙΜ  ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ AGIORITIKOVIMA.GR

Σε σπηλιά στα "φρικτά" Καρούλια του Αγίου Όρους αναπαύεται τα καλοκαίρια και ο μοναχός Σεραφείμ από τη Σερβία. Διότι ο χειμώνας εδώ είναι ιδιαίτερα βαρύς. Το υπόλοιπα διάστημα εγκαταβοιεί σε ένα ξύλινο σπιτάκι, έξω από το στενό σπήλαιο που χωράει μόνο έναν άνθρωπο. Οι τέσσερις σανίδες και μία κουρελού αρκούν για να κοιμάται, όπως μας είπε.

Ο π.Σεραφείμ, πατέρας ενός 16χρονου κοριτσιού, σπούδασε οικονομικά και στη συνέχεια εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης. "Aυτά που πίστευα στην θρησκεία μου, δεν είχαν καμία σχέση με αυτά που έπραττα ως δημοσιογράφος, δυο αντίθετοι δρόμοι, διαφορετικές αξίες" μου είπε...


“Εδώ προσεύχομαι για την κόρη μου και τη γυναίκα μου, δεν τους εγκατέλειψα. Νοερά είμαι μαζί τους. Ερωτεύτηκα
τον Τριαδικό Θεό μας. Έτσι θα ωφεληθούμε όλοι μας” σημείωσε χαρακτηριστικά.
 
  
 
Πανύψηλος και επιβλητικός ο π. Σεραφείμ. Ζει ολομόναχος σε ένα απόκρημνο σημείο στα Καρούλια. Ωστόσο όπως λέει: "Δεν ζω μόνος, εδώ έχω πολλούς συντροφιά". Και όταν τον ρώτησαν "ποιους;" μου απάντησε "τους χιλιάδες αγγέλους που τους βλέπεις μόνο όταν δουλεύεις για την ψυχή και όχι για το σώμα, τη σάρκα την συντηρούμε με κάποια αγαθά που μας προσφέρει ο Πανάγαθος".

"Μία μέρα δεν είχα απολύτως τίποτα να φάω, και ιδού το θαυμαστό. Βλέπω ένα αετό με πολύ υψηλή ταχύτητα να έρχεται προς τη σπηλιά μου και λέω τώρα θα με πάρει μαζί του… έβαλα κακό λογισμό. Αλλά όσο πλησίαζε διέκρινα ότι κάτι κρατούσε. Ήταν ἐνα ψάρι ολόφρεσκο… Ε, με αυτό έβγαλα την ημέρα μου"... υπογράμμισε ο π. Σεραφείμ.

Για επίσκεψη:
Ορθόδοξες Νύμφες του Χριστού (φωτο-αφιέρωμα από τις 4 γωνιές της Γης...) 
 
*Σημ: Η ταινία στην αρχή του post (& άλλες) βρίσκεται μόνιμα στην αρχική σελίδα του εξαίρετου blog Άπαντα Ορθοδοξίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: