ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Κυριακή, 19 Ιανουαρίου 2014

Παναγία η Μελικιώτισσα: 55 σφαίρες σε μια εικόνα



(με διόρθωση & φωτο από Παραπολιτικά)

Μισό αιώνα μετά, οι κάτοικοι της Μελίκης, στην Ημαθία, ξαναζούν το θαύμα...
Το θαύμα της δικής τους Παναγίας, που έσωσε το χωριό και εκατοντάδες ψυχές από τον θάνατο την περίοδο του Εμφυλίου.
Η εικόνα της Παναγιάς της Μελικιώτισσας, που ήταν «κρυμμένη» για περισσότερο από 50 χρόνια, «εμφανίστηκε» και πάλι.

Αυτή τη φορά στα χέρια του νέου εφημέριου του Ναού της Αγίας Παρασκευής, του πατέρα Γεωργίου. Οι κάτοικοι της περιοχής αντιμετωπίζουν την επανεμφάνιση της ως σημάδι από τον Θεό ότι δεν τους έχει εγκαταλείψει.
Όπως λένε, η εικόνα παραμένει και σήμερα θαυματουργή. Ο λαογράφος και δημοσιογράφος Γιώργος Μελίκης σε ανύποπτο χρόνο είχε καταγράψει το ιστορικό συμβάν και το έχει συμπεριλάβει στην έρευνα του ως το ανεξήγητο περιστατικό, που κανείς από τους πρωταγωνιστές του δεν ξέχασε ποτέ.

Το θαύμα

Η σπάνια μορφή της Παναγίας, που μαγνητίζει όποιον την αντικρίζει για πρώτη φορά, είναι το δεύτερο χαρακτηριστικό που κάνει την εικόνα ξεχωριστή. Το πρώτο που θα δει κανείς κι αυτό που οι Μελικιώτες αποκαλούν θαύμα είναι οι 55 σφαίρες που φέρει παντού η εικόνα, εκτός από το πρόσωπό της, που παρέμεινε αλώβητο.
Ήταν 17 Μαρτίου του 1947. Ο εμφύλιος είχε αιματοκυλίσει την περιοχή. Στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου, μερικές δεκάδες στρατιώτες-ορισμένοι μιλούν για 55 ψυχές μαζί με παιδιά και γυναίκες αναζήτησαν καταφύγιο για να προστατευτούν από τη μανία του πολέμου.
Κάποιος τους πρόδωσε. Πριν φτάσει το χάραμα, ακούστηκαν οι πρώτοι πυροβολισμοί. Είχε προηγηθεί η προσπάθεια των ανταρτών να σπάσουν την ξύλινη πόρτα της παλιάς εκκλησίας. Στάθηκε αδύνατο. Τότε άρχισαν να πυροβολούν κατά ριπάς. Όταν άδειασαν τα όπλα τους, μπήκαν στον ρημαγμένο ναό και έμειναν άφωνοι με όσα αντίκρισαν. Κανείς από τους στρατιώτες και όσους βρίσκονταν μέσα δεν έπαθε το παραμικρό. Όλες οι σφαίρες βρίσκονταν πάνω στην εικόνα της Παναγίας, που στόλιζε το τέμπλο. Μοναδικό σημείο όπου δεν υπήρχε ούτε μια σφαίρα ήταν το πρόσωπο της Θεοτόκου που εξακολούθησε να κοιτάζει τους πάντες με αγάπη.

Και:

3 σχόλια:

Meni Paradi είπε...

http://gamato.ning.com/group/the-last-temptation-of-christ-1988 Καλημέρα Νεκρέ.Γνωρίζεις γιατί λογοκρίθηκε η συγκεκριμένη ταινία; Είδα κάποιες σκηνές.Το μόνο που κατάλαβα είναι ότι είναι μια λογοκριμένη ταινία γιατί βασίζεται σε βιβλίο του Καζαντζάκη.Γιατί χαρακτηρίστηκε ως βλασφημη,γνωρίζεις; Ευχαριστώ

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Εγώ νομίζω ότι η ταινία δε λογοκρίθηκε. Υπήρξαν διαμαρτυρίες, που μάλλον τη διαφήμισαν (αφού οι περισσότεροι από μας, όταν κάτι γίνεται γνωστό ως αντιχριστιανικό, τρέχουμε να το δούμε αντί να απομακρυνθούμε), αλλά δε νομίζω ότι υπήρξε λογοκρισία.
Ο Καζαντζάκης στον Τελευταίο Πειρασμό, και αντίστοιχα η ταινία, παρουσιάζει τον Ιησού Χριστό ως κοινό άνθρωπο, που με σκληρή πάλη ενάντια στον εαυτό του καταλήγει να δεχτεί την αποστολή του Μεσσία (που του επιβάλλει με τη βία ο Θεός) και τελικά να αναβιβαστεί σε Υιό του Θεού.
Είναι δειλός και φτιάχνει σταυρούς "για να σταυρώνονται οι Μεσσίες που στέλνει ο Θεός", με την ελπίδα ότι ο Θεός θα τον σιχαθεί και θα του αφαιρέσει την αναγκαστική αποστολή να σώσει τον κόσμο!... Επίσης τον παρουσιάζει σφόδρα ερωτευμένο με τη Μαγδαληνή, που όμως δε μπορεί να γίνει άντρας της λόγω της αποστολής του. Αλλά ο ανεκπλήρωτος πόθος που είχε κι εκείνη γι' αυτόν, κατά το μυθιστόρημα, την ώθησε στην πορνεία!...
(Σημ.: ιστορικά, η αγία Μαρία Μαγδαληνή δεν ήταν πόρνη: http://o-nekros.blogspot.gr/2011/04/blog-post_6719.html)
Επίσης, ως ανώτερος μαθητής του Χριστού εμφανίζεται ο Ιούδας. Τον αγαπά, δήθεν, αλλά ο ίδιος ο Χριστός του ζητάει να τον προδώσει, γιατί έτσι θα εκπληρωθεί η αποστολή του. Αυτό θυμίζει έντονα το "Ευαγγέλιο του Ιούδα", σε βαθμό που κάποιοι πιστεύουν ότι ο Κ. γνώριζε το βιβλίο αυτό μέσω της Μασονίας και το ενσωμάτωσε στο έργο του. (Το "Ευαγγέλιο του Ιούδα" είχε ανακαλυφθεί παλαιότερα, αλλά δημοσιεύτηκε πριν λίγα χρόνια, ως γνωστόν. Υποτίθεται ότι τώρα μόνο έγινε δυνατό να διαβαστεί).
Ο Καζ. έτσι στο πρόσωπο του Χριστού συμβολίζει τον αγωνιζόμενο άνθρωπο, όπως τον έβλεπε βέβαια εκείνος. Αλλά επειδή ο Κ. από χιλιάδες αναγνώστες παγκοσμίως εκλαμβάνεται ως φιλόσοφος και διδάσκαλος, αυτά που γράφει περνιούνται ως σοφίες, ως μια "διαφορετική (και "καλύτερη" από των παπάδων) άποψη για το Χριστό".
Από θεολογική άποψη, ένας τέτοιος Χριστός σώζει μόνο τον εαυτό του, όχι την ανθρωπότητα. Αυτό επίσης δεν το ξέρει το αναγνωστικό κοινό.
Ο Χριστός σώζει την ανθρωπότητα επειδή είναι και Θεός και άνθρωπος, οπότε ενώνει τον καθένα μας - στο βαθμό που Τον πλησιάζουμε - με το Θεό και τον φέρνει στην αγιότητα. Ένας Χριστός που δεν είναι παρά κοινός άνθρωπος, όσο κι αν "καταλήξει" να γίνει υπεράνθρωπος, δεν ενώνει άνθρωπο και Θεό, αφού δεν είναι Θεός.
Ελπίζω να σας κατατόπισα κάπως. Ευχαριστώ για το σχόλιό σας.
Δείτε και: Άγιος Νεκτάριος και Καζαντζάκης - βίοι παράλληλοι και αποκλίνοντες:
http://o-nekros.blogspot.gr/2014/01/blog-post_1681.html

Meni Paradi είπε...

απίστευτο!Πόσο χαίρομαι που τελικά δεν έιδα τη ταινία,και ελπίζω να μη μπω στον πειρασμό να τη δω ούτε στο μέλλον.Το μόνο που ειχα ακούσει ήτανε ότι παρουσίαζε το Χριστό να έχει κι αυτός το γενετήσιο ένστικτό του αναπτυγμένο και να τον βασανίζει σαν πειρασμό,όπως η λαιμαργία και άλλα ανθρωπινα πάθη.Αυτό που είναι τελικά η ταινία ξεπερνά κάθε προηγούμενο.Ανατρέπει κάθε ουσια του Χριστιανισμού.Αναγκαστική σταύρωση,η αγία Μαγδαληνή κατέλειξε εκεί λόγω του Χριστού!Τι να πώ τα έχασα.Σ'ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες.Απίστευτο πάντως.Ο Θεός να αναπάυσει τον Καζαντζάκη ελπίζω να τα έγραφε αυτά απλά σαν μυθοπλασία κλπ.Να μην τα πίστευε.Ευαγγέλιο του Ιούδα.Δεν ήξερα καθόλου γι αυτό.Θα δώ τα post όλα.Καλημέρα!και να 'σαι καλά για τα πολύ ενημερωτικά σου άρθρα.