ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Τρίτη, 29 Ιουλίου 2014

Τι γίνεται στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων;

Από τα Αττικά Νέα

Εισαγωγικό σχόλιο της κ. Πόπης Σουφλή, Αττικά Νέα ("Ν": εγώ δεν έχω τις γνώσεις για να το σχολιάσω - μακάρι να σφάλλει): Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος και οι λοιποί έλληνες επίσκοποι του πατριαρχείου υπό την πίεση των ισραηλινών αρχών επιχειρούν να πουλήσουν ακίνητη περιουσία που ανήκει στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Παλαιστίνης στους ισραηλινούς.
Με φυλακισμένο τον πρώην ΝΟΜΙΜΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟ, οι σατανάδες που κατέλαβαν το Πατριαρχείο, διαλύουν την Ορθοδοξία, κατ' εντολήν των ΣΙΩΝΙΣΤΩΝ!

Πόπη Σουφλή


 
Ανθρώπινη αλυσίδα για να υπερασπιστούν τον άραβα αρχιμανδρίτη Χριστόφορο που το Ιεροσολύμων θέλει να περιορίσει στο Πατριαρχείο.

Πορφύρης Δ Σταφυλά Π

Ένα βήμα πριν από το σχίσμα βρίσκεται το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων.
Τελευταίες πληροφορίες φέρουν την παλαιστινιακή αραβική ορθόδοξη κοινότητα να βρίσκεται στις παραμονές ιστορικών αποφάσεων χωρίς προηγούμενο.
Ουσιαστικά επιδίδει τελεσίγραφο στον Θεόφιλο.
Είτε θα ικανοποιήσει τα αιτήματα τους είτε να επιστρέψει στην Ελλάδα.
Οι παλαιστίνιοι αισθάνονται ότι έχουν πέσει θύματα διακρίσεων στον ίδιο τον καταματωμένο τους τόπο.
Σκέφτονται μέχρι και την διακοπή κοινωνίας και την μη μνημόνευση του Πατριάρχη κατά την λειτουργία που ισοδυναμεί με σχίσμα...


 

Ο επίσκοπος Χάννα
 

Ο επίσκοπος Σεβάστειας Α. Hanna, ο κατ΄εξοχήν εκπρόσωπος της παλαιστινιακής ορθόδοξης χριστιανικής κοινότητας, παραχώρησε συνέντευξη στο παναραβικό δορυφορικό τηλεοπτικό κανάλι almayadeen.
Ισχυρίζεται ότι ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος και οι λοιποί έλληνες επίσκοποι του πατριαρχείου υπό την πίεση των ισραηλινών αρχών επιχειρούν να πουλήσουν ακίνητη περιουσία που ανήκει στην Ορθόδοξη Εκκλησία της 
Παλαιστίνης στους ισραηλινούς. 

Φωτο: Έγγραφο 25.02.14 πληρεξούσιο του πατριαρχικού π. Ιssa Musleh για πώληση γης αρκετών τ.μ.


Τονίζει ότι η ελληνική εκκλησιαστική αρχή δεν θέλει οι ορθόδοξοι Άραβες να ηγηθούν του χριστιανισμού στην περιοχή.
Εκφράζει την κατηγορηματική του αντίθεση στην απόφαση των ισραηλινών αρχών οι άραβες χριστιανοί να υπηρετούν στον ισραηλινό στρατό.
Απαιτεί μεταρρυθμίσεις στο εσωτερικό της Εκκλησίας για να διαφυλαχθεί ο πνευματικός της ρόλος και να μην εκπέσει σε αυτόν ενός μεσιτικού γραφείου ακινήτων.
Διαβεβαιώνει ότι δεν είναι εχθρός του ελληνικού κράτους, ούτε κανενός άλλου και ότι θα συνεχίσει μαζί με τους συναδέλφους του να μάχεται κατά της απόπειρας εκκένωσης της Ανατολής από χριστιανούς.
Χαρακτηριστικά τόνισε ότι οι τιμωρίες και τα αντίποινα όπως η αναστολή κι περικοπή μισθοδοσίας των αράβων ορθόδοξων χριστιανών κληρικών και οι λοιπές διώξεις δεν θα κάμψουν το φρόνημα τους και δεν θα λυγίσουν στην πίεση των ισραηλινών.
Ο επίσκοπος Hanna κατέληξε: "Αρνούμαστε τη λογική να έρχονται κληρικοί από την Ελλάδα και να μας αντιμετωπίζουν ως ξένους στον τόπο μας".


 
Τα ορθόδοξα χριστιανόπουλα αποφασιμένα σε κινητοποίηση
 

Ανεξάρτητες πηγές υποστηρίζουν ότι στην πράξη δεν λειτουργεί το Συνοδικό σύστημα και ότι ουσιαστικά ο πατριάρχης είναι μονοκράτορας.
Δεν υπάρχει ιερατική σχολή για να ανατροφοδοτεί με άραβες χριστιανούς γηγενείς το κλήρο. Υπάρχει ένας συγκεντρωτισμός εξουσίας στην πατριαρχική έδρα. Όλοι οι επίσκοποι είναι στην Ιερουσαλήμ. Τα μοναστήρια τους είναι κλειστά. Δεν χειροτονούνται παρά μόνο έγγαμοι ιερείς ώστε να μην επανδρώνονται οι μονές με γηγενείς και να μην υπάρχουν υποψήφιοι για επισκοπικές έδρες.
Έχουν μόνο με 5 αρχιμανδρίτες και 2 επισκόπους, έναν στα Ιεροσόλυμα κι έναν στην Ιορδανία.




Η φατριοποίηση, εθνικο-οικοπεδοποίηση της Εκκλησίας, ο υπερκερασμός της ευρύτερης έννοιας της Εκκλησίας από αυτόν του έθνους περιορίζει την δυναμική της την συρρικνώνει και την καθιστά ευάλωτη σε κάθε επιβουλή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα προς αποφυγή αυτό της ουκρανικής Εκκλησίας.


Πηγή


"Ν": Όλα αυτά τα προκαλεί η - δυτικής επιρροής - εγκατάλειψη της βυζαντινής αυτοσυνειδησίας μας, με βάση την οποία Έλληνες και Παλαιστίνιοι και όλοι οι πρώην Βυζαντινοί λαοί είμαστε ένα έθνος. Φυσικά, αυτά δε θ' αρέσουν σε πολλούς Έλληνες, που θέλουν την Εκκλησία εθνική (ως μια μορφή επέκτασης της ελληνικής εθνικής μας κυριαρχίας, με πολιτιστικό και πνευματικό μανδύα "ανωτερότητας" βεβαίως), αλλά ελπίζω να καταλαβαίνουμε ότι το μήνυμα του Χριστού δεν ξεχωρίζει φυλές.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν έχουν οι Άραβες την ωριμότητα να κρατήσουν το Πατριαρχείο. Όσο ικανοί είναι στα πολιτικά και στρατιωτικά θέματα άλλο τόσο είναι και στα θρησκευτικά. Είδαμε τί έκαναν και που πήραν το Πατριαρχείο Αντιοχείας. Ο Θεός θέλει Έλληνες να έχουν το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων. Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο Υιός του Ανθρώπου, είπε ο ΧΡΙΣΤΟΣ και δεν το είπε τυχαία. Και στην Αφρική και στις άλλες χώρες, όπου έφυγαν οι Έλληνες, χειρότερα πήγαν τα πράγματα.

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Σας ευχαριστώ για το σχόλιό σας.
Κοιτάξτε, από την Αφρική δεν έχουν φύγει οι Έλληνες, όπως φαίνεται από το ότι σχεδόν όλοι οι επίσκοποι του Πατρ. Αλεξανδρείας είναι Έλληνες.
Όμως πρέπει να ρωτήσω: και τι κάνουν οι Έλληνες εκεί που βρίσκονται; Μήπως έχουν μεταδώσει την Ορθοδοξία στον κόσμο περισσότερο από τα άλλα ορθόδοξα έθνη;
Σήμερα π.χ. τα Πατρ. Αλεξανδρείας και Οικουμενικό κάνουν ιεραποστολή στον Τρίτο Κόσμο, αλλά δεν αγγίζουν τα αιρετικά χριστιανικά έθνη (ακόμη και τους προτεσταντικούς πληθυσμούς Ασίας και Αφρικής), ούτε φυσικά το Ισλάμ (εκεί ξέρουμε τους κινδύνους, αλλά οφείλω να το επισημάνω). Στο κάτω κάτω, εκτός των ισλαμικών χωρών τι ιεραποστολή κάνουμε στο Ισλάμ που βρίσκεται στη Δύση π.χ. ή ακόμη και στην ίδια τη χώρα μας; Πώς λοιπόν δοξάζεται ο Υιός του Ανθρώπου από εμάς σήμερα;
Πρέπει να ξέρουμε επίσης ότι κάθε έθνος επιθυμεί να έχει μια δική του Εκκλησία, όχι μια ξένη Εκκλησία που να προσλαμβάνεται απ' αυτό το έθνος ως εξωτερικό στοιχείο. Αυτό είναι ένα σύγχρονο φρούτο, γιατί στο Βυζάντιο όλα τα έθνη της αυτοκρατορίας ήταν ένα.
Τα αρχαία Πατριαρχεία στον τόπο τους δεν είναι "ξένα", επειδή ακριβώς είναι αρχαία, αλλά δεν είναι και ακραιφνώς "ελληνικά". Είναι Βυζαντινά (ρωμαϊκά - ρωμέικα). Όσο έχουμε θέση στο Ιεροσολύμων οι Έλληνες, έχουν και οι Παλαιστίνιοι. Μάλιστα, μια λεπτομέρεια: οι Έλληνες της Ανατολής είναι αυτοί που έχουν πραγματική θέση εκεί. Λιγότερο οι ερχόμενοι εξ Ελλάδος.
Το θέμα όμως δεν είναι να περάσει το Πατριαρχείο στους Άραβες, αλλά να υπάρχει ισορροπία. Τώρα βλέπουμε Παλαιστινίους ορθοδόξους να κατηγορούν τους Έλληνες ότι τους υποβαθμίζουν, πράγμα άδικο και επιζήμιο για τη σωτηρία των ψυχών.
Αυτά γράφω με αγάπη και απολύτως αγαθή πρόθεση... Μακάρι να μην είναι τόσο τραγικά τα πράγματα. Ο Θεός ξέρει.
Σας ευχαριστώ και πάλι.

Ανώνυμος είπε...

Όταν είχα πάει στα Ιεροσόλυμα, λίγες μέρες πριν φύγω, βρήκα έναν άραβα χριστιανό που τον είχα γνωρίσει στο ταξίδι, και του λέω
: Ευχαριστώ για όσα κάνετε εδώ πέρα. Μου απαντά: Εμείς ευχαριστούμε για όσα μας προσφέρετε εσείς οι Έλληνες. Αυτό τα λέει όλα. Νεκρέ για τον κόσμο, έχω την αίσθηση πως έχεις μια τάση να εξιδανικεύεις τους άλλους και να ασκείς κριτική στους Έλληνες, μια εθνική μεμψιμοιρία. Όμως, η πραγματικότητα είναι άλλη. Η Ελλάδα με όλα τα προβλήματα και τη διαφθορά της είναι τελικά καλύτερη σε κάποια πράγματα και έχει και μια παράδοση αιώνων. Οι αραβόφωνοι χριστιανοί, οι περισσότεροι μάλλον από αυτούς είναι ελληνικής καταγωγής, ονομάζονταν ρουμ μέχρι τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Οι Άραβες, όπως και στη Συρία και αλλού, τους προσεταιρίστηκαν, συχνά με ανέντιμα μέσα και μέχρι πριν λίγους μήνες προσπαθούσαν να αφελληνίσουν όσους είχαν μια ανάμνηση της ελληνικότητάς τους. Δεν το βρίσκεις αυτό ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ; Οι Έλληνες συνέχεια ευεργετούμε και συνέχεια είμαστε και φταίχτες από πάνω. Ας κάνουν οι Μαύροι αυτά που λες πως δεν κάνουμε εμείς οι Έλληνες στην Αφρική. Γιατί δεν τα κάνουν; Πρέπει να έχεις μήτρα για να κάνεις ιεραποστολή; για να ανοίξεις ιατρείο; να ανοίξεις πηγάδι;

Επίσης στα Ιεροσόλυμα παίζουν πολύ λεπτές ισορροπίες. Τι θες, να γίνει το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων παρακλάδι της ΧΑΜΑΣ και του PLO; Ξέρεις τι συνέπειες θα έχει αυτό; Όταν έχεις να κάνει με διπλωματία Νεκρέ για τον κόσμο δεν αρκούν οι καλές προθέσεις και τα φιλάνθρωπα αισθήματα. Θέλει και διάκριση, και γνώση των πραγμάτων και πολλά άλλα.
Δεν λέω πως δεν γίνονται στραβά στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, Γίνονται. Αλλά υπάρχουν και ΗΡΩΕΣ εκεί που μάχονται για την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ και κρατώντας τον Ελληνισμό, υπηρετούν καλύτερα και την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ και τους άραβες. Ας μην δέχονται και εξ οικείων τα βέλη.
Με όλο τον σεβασμό στην δουλειά που κάνεις, που είναι πραγματικά πολύτιμη και αξιέπαινη, πιστεύω πως παρασύρεσαι πότε πότε από αυτό που λέω εθνική μεμψιμοιρία, και δεν βλέπεις πως οι άλλοι λαοί μερικές φορές απλά δεν μπορούν να κάνουν αυτό που εμείς με σφάλματα και με ιδιοτέλειες μπορούμε. Να υπηρετήσουμε τελικά το γενικότερο σκοπό.
Ο πρώτος σχολιαστής

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Ίσως να έχετε δίκιο. Ναι, Έλληνες αγωνίζονται ηρωικά εκεί και παντού για τη σωτηρία των αδελφών μας. Δεν το αγνοούμε.
Καλύτερα να έχετε δίκιο εσείς παρά εγώ. Ας βοηθήσει ο Θεός όλο τον κόσμο.
Να επισημάνω μόνον ότι "ρουμ" δεν σημαίνει Έλληνες αλλά Ρωμαίοι (Ρωμιοί - Βυζαντινοί). Όσο είμαστε εμείς Ρουμ τόσο είναι και οι χριστιανοί Παλαιστίνιοι, Σύριοι, Αιγύπτιοι, Αλβανοί και γενικά όλοι οι πρώην Βυζαντινοί.
Για μένα, απλώς δεν πρέπει να ξεχωρίζουμε έθνη. Είμαστε όλοι ορθόδοξοι χριστιανοί και απ' όλα τα ορθόδοξα έθνη υπάρχουν άγιοι. Ο διαχωρισμός του λαού του Θεού σε έθνη είναι μία από τις πηγές της κακοδαιμονίας μας.
Σας ευχαριστώ.

ΕΙΡΗΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ είπε...

Ὅπου ἡ πορεία τῆς Ἱστορίας ἄλλαξε, δὲν ἄλλαξε ἀπὸ αἱμοσταγῆ ἐπαναστατικὰ κινήματα, ποὺ ὁ ὄρθὸς λόγος τὰ δικαίωνε. Ὅλες οἱ ἐπαναστάσεις μέσα στὴν ἀνθρώπινη ἱστορία μετεξελίχθηκαν σὲ ἀποτυχημένες ἢ καὶ στυγερὲς μορφὲς κρατικῆς ἐξουσίας. Ὄντως ἀλλαγὲς στὴν ἀνθρώπινη ἱστορία ἐπῆλθαν ΜΟΝΟ, ὅταν ὁ Κύριος τῆς Δόξης ἅπλωνε τὸ στοργικό Του χέρι καὶ ὁδηγοῦσε τὸν Ἰσραήλ, τὸν λαὸ τοῦ Θεοῦ. Οἱ ὄντως ἀνατροπὲς δὲν ἔγιναν ποτὲ μὲ τὴν διάκρισι τῆς διπλωματίας, οὔτε μὲ τὰ ὅπλα τῶν ἐπαναστατῶν, οὔτε μὲ τὴν "ἔξυπνη" ἴντριγκα ἐπὶ τῶν συμφερόντων. Οἱ ὄντως ἀνατροπὲς ἔγιναν ἀπὸ τὸ αἷμα τῶν Μαρτύρων, τὰ δάκρυα τῶν Ὁσίων καὶ τὶς προσευχὲς τῶν ἁγίων. Ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι ἡ ἁγία Πίστις μας ἀφορᾶ καὶ ἐνεργεῖται ἀπὸ ὅλους ἐμᾶς τοὺς ἐν Χριστῷ ἀδελφούς, ποὺ συναποτελοῦμε τὸ σῶμα τοὺ Χριστοῦ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ἀνεξάρτητα ἀπὸ φυλετικὲς ἢ ἐθνικιστικὲς διακρίσεις. Ἐμεῖς εἴμαστε ἀδελφοὶ ἐξ αἵματος Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἐκεῖνοι οἵτινες ἐλάβομεν Αὐτόν. Ὅσοι δὲ ἔλαβον Αὐτὸν ἔδωκεν Αὐτοῖς ΕΞΟΥΣΙΑΝ τέκνα Θεοῦ γενέσθαι, τοῖς πιστεύουσι εἰς τὸ Ὄνομα Αὐτοῦ.