ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Κυριακή 16 Αυγούστου 2015

Συγχώρα με, Παναγιά μου, που αγαπώ πιο πολύ τον Υιό Σου...

 
 
Μια αγαπητική εξομολόγηση εις την Κυρία Θεοτόκο

Από το ωραίο ιστολόγιο

Πνεύματος Κοινωνία

Ύστερα έβγαλα λιβάνι απο το καλό, το αγιορείτικο, 'κείνο όπου έφτιαχναν οι ασκητάδες, σε ένα καλύβι στίς πλαγιές του Άθωνα... μα δεν το πωλούσαν.

Το είχαν για το ιερό (έδιναν λίγο και στο Μοναστήρι της Καρακάλλου), εκεί έκαμα μια χούφτα ζητιανιά, από τον πατέρα Αθανάσιο, χαμογέλασε και δεν μου χάλασε χατίρι.

Κεχριμπάρι το όνομά του, μοσχοβολιά το άρωμά του... Και ήρθαν οι μυρωδιές να κάμουν ενα μικρό Περιβόλι της Παναγίας ολάκερο το σπίτι.

Συγχώρα με, Παναγιά μου, που αγαπώ πιο πολύ Τον Υιό Σου...

''Του παιδιού μου το παιδί, δυο φορές παιδί μου'' έλεγε πάντα η γιαγιά μου σαν με αγκάλιαζε. Ωρέ λες, είπα; Λες, Χριστέ μου, να μας αγαπάει έτσι και η Κυρία Θεοτόκος;

Ύστερα λογίστηκα πως καμιά μάνα δεν αγάπησε πιο πολύ τον κόσμο, από Εκείνη που θυσίασε τον Υιό Της για την Σωτηρία του ανθρώπου.

Ένα ελαφρύ αεράκι μπήκε από το παράθυρο, έλαβε το θυμίαμα το αγιορείτικο μαζί με την αγαπητική εξομολόγηση και τα διασκόρπισε στο χώρο.

''Καὶ σὲ μεσίτριαν ἔχω, πρὸς τὸν φιλάνθρωπον Θεόν, μή μου ἐλέγξῃ τὰς πράξεις, ἐνώπιον τῶν Ἀγγέλων, παρακαλῶ σε, Παρθένε, βοήθησόν μοι ἐν τάχει...'' *



* Στην Ορθοδοξία η λατρεία ανήκει μόνο στον Τριαδικό Θεό, ενώ στους αγίους και την Παναγία μας αρμόζει η τιμητική προσκύνηση, και η πρεσβευτική ιδιότητα προς τον μόνο Σωτήρα, τον Κύριόν μας Ιησούν Χριστόν. 

Και:

 
Ο δεκαπενταύγουστος φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά στον ουρανό
Βιογραφία της Παναγίας
Εμφανίσεις και θαύματα της Παναγίας ανά τους αιώνες

Παναγία των Ελλήνων (μεγάλο αφιέρωμα)
Ορθόδοξες Παναγίες απ' όλο τον κόσμο
Έντγκαρ Άλλαν Πόε: "Ύμνος στην Θεοτόκο"

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Νεκρέ μου, η Παναγία κι ο Χριστός μαζί σου.
Πάντα μας χαρίζεις εκλεκτές αναδημοσιεύσεις.
Και τούτη μου έφερε δάκρυα στα μάτια για την μανούλα μου που την έχω στενοχώρησει τόσες φορές και την έχω απογοητεύσει κι όμως εκείνη πάντα βράχος δίπλα μου. Μόλις της τηλεφώνησα εν θερμώ να της πω ό,τι είχα στην καρδιά.
Μάνα του Χριστού προστάτευε όλες τις μανούλες του κόσμου και χάρισε τους πολλά χρόνια να χαρούν παιδιά κι εγγονια που θυσιάζονται γι αυτά μια ζωη.

Καλή σας νύχτα